یادداشت ها

اصولا ما از اولاد آدم نیستیم و این افتخار را درست به شما واگذار می کنیم :)

لینک کانال تلگرام مربوط به کتابها :
https://t.me/Mybooksland1

لینک کانال تلگرام با موضوعات مختلف:
https://t.me/xCrimes

لینک بلاگم برای کسایی که ممنوع البیان هستند.
http://likk.ir/icpFLc

توصیه به معلمان و بخش نهایی

يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۰۷:۱۶ ق.ظ

هدف مدرسه باید آماده کردن کودکان برای ادامه زندگی باشد ، اما در بیشتر مواقع چیزی که کودکان باید برای آن آمادگی پیدا کنند ، نجات یافتن از روزشان در خودِ مدرسه است.


چه نوع محیطی در مدرسه می تواند بهترین کاربرد را برای کودکانی همچون مایا داشته باشد؟

ابتدا چند نکته برای معلمان :


🔸به درونگرایی به چشم یک بیماری نگاه نکنید که باید مداوا شود . اگر کودکی درونگرا در مهارت های اجتماعی به کمک نیاز دارد ، به او بیاموزید یا کلاس های آموزشی بیرون از مدرسه را معرفی کنید ، درست همان کاری که برای دانش آموزی انجام می دهید که در ریاضی خواندن به توجه بیشتری نیاز دارد. اما از شخصیتی که این کودکان دارند ، قدردانی کنید. 

🔸 مطالعات نشان می دهد که یک سوم تا نیمی از ما درونگرا هستیم. این بدین معناست که در کلاس های درس ، بیش از آن تعداد که فکر کنید ، کودک درونگرا وجود دارد. بعضی از درونگرایان حتی در سنین پایین به تقلید رفتارهای برونگرایان عادت می کنند و این مسئله باعث میشود پیدا کردنشان دشوار گردد. روش های آموزش را طوری متعادل کنید که برای تمام کودکان کلاس ، کار آمد باشد.

برون گرایان معمول حرکت ، انگیزش و کارهای مشترک را دوست دارند. درونگرایان ، درس ، زمان استراحت و پروژه های انفرادی را ترجیح می دهند. این مقوله ها را منصفانه ترکیب کنید.

🔸درون گرایان معمولا یک یا دو دلبستگی شدید دارند که لزوما در همسالانشان مشترک نیست. آنان گاهی تحت تاثیر این علاقه ها حس عجیبی پیدا می کنند ، در حالی که درواقع مطالعات نشان می دهد این نوع تنش ، پیش نیازی برای رشد استعداد آنهاست. این کودکان را به سبب علاقه هایشان تحسین کنید ، آنان را ترغیب و کمک کنید تا دوستانی هم فکر را ، حتی بیرون از کلاس پیدا کنند.


🔸برخی کارهای گروهی برای درونگرایان مناسب و حتی سودبخش است . اما این کارها باید در گروه های کوچک صورت پذیرند_ دو یا سه نفری_ و با دقت سازمان یابندتا هر کودکی نقش خودش را بداند.


🔸در بسیاری از رشته ها ، رسیدن به مرحله چیره دستی ، بدون دانستن این که چگونه روی خودمان کار کنیم ، ممکن نیست. دانش آموزان برونگرا را وادار کنید کمی همانند همسالان درونگرایشان عمل کنند. به همه کودکان یاد بدهید که به صورت انفرادی کار کنند.


🔸جیمز مک کراسکی ، استاد ارتباطات ، می گوید : « کودکان ساکت را در قسمت های پرانفعال کلاس ننشانید. آنان در آن قسمت ها بیشتر حرف نمی زنند ؛ بلکه احساس تهدید بیشتری به آنان دست می دهد و در تمرکز کردن مشکل خواهند داشت. مشارکت کودکان درونگرا را در کلاس تسهیل کنید ، اما به این کار اصرار نداشته باشید.» مک کراسکی می نویسد : «اجبار کردن نوجوانان بیمناک به حرف زدن ، زیان بخش است. این کار باعث افزایش تشویش و کاهش اعتماد به نفس در آنان می شود. »

صفحه 432-434


عشق ، ضروری است ؛ معاشرتی بودن اختیاری . نزدیک ترین و عزیزترین کسان خود را گرامی بدارید. با همکارانی که دوستشان دارید و برایشان احترام قائلید کار کنید. در میان آشنایان جدید به دنبال کسانی بگردید که شاید در طبقه بندی های پیشین جای بگیرند ، یا از همنشینی با آنان لذت می برید. از معاشرت با دیگران نگرانی به دل راه ندهید. داشتن ارتباط ، همه را شادتر می کند ، که شامل درونگرایان نیز می شود ، اما کیفیت را بیش از کمیت در نظر بگیرید.

راز زندگی این است که خودتان را در روشنایی مناسب قرار دهید. این روشنایی برای بعضی ها نورافکن تئاتر برادوی است ؛ برای دیگران ، میزی که با لامپ روشن شده باشد. از قدرت های طبیعی تان _ استقامت ، تمرکز ، درون بینی و حساسیت_ برای انجام دادن کاری که دوستش دارید و کاری که اهمیت دارد استفاده کنید. مشکلات را حل کنید ، هنر به خرج دهید ، عمیق فکر کنید.

صفحه  447


سکوت / سوزان کین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">